Startcursus Financieel - Beheerder

Wil jij aan de slag met de inrichting van Profit financieel? Na het volgen van deze cursus heb jij genoeg munitie om dit zelfstandig op te pakken!

Beoordeling    8,2                      7,5

  • Onderscheid omgeving- en administratie-inrichting
  • Krijg grip op je administratie(s)
  • Creëer duidelijk inzicht in je administratie(s)

Niveau

 

Begintijd

09:30 uur

Duur

1 dag

Voorkennis

Financieel - Medewerker

Eindtijd

Rond 16:00 uur

Tarief

€ 275,-

 

Niveau

 

Voorkennis

Financieel dagelijks gebruik

 

Tijden

09u00 - 16u30

Locatie

Afwisselend Online of klassikaal

 

Duur

1 dag

Tarief

Bekijk hier de tarieven

 

Let op, dit is een zelfstudie

  • Je volgt deze cursus op een moment dat jou het beste uitkomt en in je eigen tempo.
  • Je volgt de cursus zonder begeleiding.
  • Vanaf het moment van inschrijven krijg je 30 dagen toegang tot een demo-omgeving om de cursus in te doorlopen. 
  • Je hebt een jaar lang toegang tot jouw cursusmateriaal.
  • Wil jij als financieel medewerker aan de slag? Volg dan de startcursus Financieel - Medewerker.

Wat ga je leren?

Ben jij een financieel Specialist of beheerder? Deze cursus is jouw kans om het financiële traject onder de knie te krijgen. Van mutaties, inrichting tot beheer en optimalisatie van de financiële processen binnen AFAS. De voor jou relevante onderwerpen vallen dan vrij zodat je lekker aan de bak kunt!

Je gaat onder andere aan de slag met budgetten, rapportages, facturatie, betalingen, boekingen en financiële declaraties.

Na het volgen van deze cursus weet jij 

Hoe een medewerker werkt met AFAS

  • Klanten en leveranciers raadplegen, toevoegen en wijzigen
  • Verschillende soorten financiële mutaties boeken, raadplegen en wijzigen
  • Inkoopfacturen boeken en betalen
  • Werken met afletteren
  • Btw/Icp-aangifte aanmaken en controleren
  • Inkoopfacturen inboeken en betalen
  • Gebruikmaken van de uitgebreide mogelijkheden voor debiteurenbewakingµ

Hoe je als beheerder of specialist aan de slag kan met

Je leert dan alle punten van hierboven, aangevuld met:

  • Administratie en omgeving onderscheiden.
  • Inrichten en beheren van het grootboek en dagboeken.
  • Werken met meerdere niveaus van kostenplaatsen en kostendragers.
  • Inrichten van aanmaningen.
  • Inlezen en automatisch verwerken van elektronische bankafschriften.
  • Btw-code toevoegen en koppelen.
  • Oproepen en doorgronden van verschillende financiële rapportagemogelijkheden. 
  • Inrichten en beheren van de vaste activa.
  • Contracten beheren.
  • Inrichten en beheren van financiële signalen.

Inschrijven