Functie: Workflows HRM Zit dit in mijn abonnement? HRM & Payroll | ERP Vaste prijs per workflow: € 250,-
De salaris-, contract-, rooster- en functiewijzigingen binnen AFAS. Ook wel de dienstverbandmutaties genoemd. Deze mutaties worden binnen AFAS Profit met standaard workflows ondersteund. Het inzetten van deze workflows resulteert in efficiëntie, nauwkeurigheid en verbeterde naleving van afspraken.
Efficiëntie:
Door processen te automatiseren kunnen taken sneller worden uitgevoerd en kan de doorlooptijd van processen worden verkort.
Nauwkeurigheid:
Alles is geautomatiseerd in AFAS Profit en InSite. Automatisering vermindert de kans op fouten die kunnen optreden bij handmatige processen.
Transparantie:
De workflows bieden goed inzicht in de voortgang van processen, waardoor managers en medewerkers beter geïnformeerd zijn over de status van hun aanvragen of taken op het gebied van de hrm-processen.
Compliance:
Door processen te standaardiseren en automatiseren, kun je als bedrijf beter voldoen aan wettelijke en interne beleidsrichtlijnen.
Om de inrichting van dienstverbandmutaties bij AFAS gestructureerd uit te voeren, volgen we de volgende aanpak:
Intake en Advies:
We beginnen met een intakegesprek om het proces grondig in kaart te brengen. Tijdens dit proces geven we advies over de beste manieren om de workflows in te richten en te optimaliseren.
Workflows inrichten:
Op basis van de afgesproken punten in de intake realiseren we de workflows. We zorgen ervoor dat de workflows voldoen aan de specifieke eisen en behoeften van de organisatie. De InSite pagina’s worden gebruiksvriendelijke opgemaakt. Zo creëren we duidelijkheid voor de taakverantwoordelijke.
Berichtsjablonen opstellen:
We integreren berichtsjablonen in de workflows om verantwoordelijken op de hoogte te stellen van taken die aan hen zijn toegewezen. Deze berichten kunnen worden aangepast aan de specifieke context van de taak en de betrokkenen.
Documenten digitaliseren:
De workflows genereren automatisch documenten die relevant zijn voor het proces. Deze documenten worden opgeslagen in het dossier van het betreffende proces. Indien nodig kunnen deze documenten worden voorzien van digitale handtekeningen via de workflow, waardoor het proces volledig digitaal en rechtsgeldig wordt afgehandeld.
Niets! We kunnen dit als losstaande functionaliteit inrichten in InSite.
We richten de workflows in op basis van onze best practice. Dit betekent dat het proces in de basis een bepaalde structuur kent die we aanhouden. Het is goed om te weten dat er binnen dit kader ruimte is voor aanpassingen. Bijvoorbeeld, wie welke taken uitvoert tijdens welke stap kan variëren, afhankelijk van jouw behoefte. Bovendien kunnen er ook extra stappen worden toegevoegd indien nodig. Tijdens het intake worden de stappen besproken.