Gesprekkencyclus

Makkelijk de ontwikkeling van je medewerkers volgen en zijn/haar ambities in kaart brengen met de gesprekkencyclus


Inzicht in de ontwikkeling en kwaliteit van je medewerkers door het digitaliseren van je gesprekkencyclus? Dat wil toch iedereen! Direct inzicht in de competenties, doelen en gemaakte afspraken en de voortgang tijdens de gesprekscyclus. Wil je als organisatie gebruik maken van een geïntegreerde gesprekscyclus? Dat kan met de AFAS gesprekscyclus via InSite. Eindelijk af van de schaduwadministratie binnen het middenkader en grip op dit proces.

We verwachten dat je 3 dagen ondersteuning vanuit AFAS nodig hebt om de template in te richten. 

De belangrijkste onderdelen


  1. Volledig geautomatiseerde gesprekkencyclus

Je hebt de volgende gespreksmogelijkheden direct tot je beschikking:

Doelstellingsgesprek: Waarin aan het begin van de cyclus de doelstellingen worden vastgelegd. Doelstellingen kunnen competenties, doelen en afspraken zijn.

Voortgangsgesprekken: Hierin bespreek je de voortgang van de doelstellingen uit het doelstellingsgesprek en kan je deze waar nodig bijstellen.

Beoordelingsgesprek: Het doel van het beoordelingsgesprek is het geven van een oordeel over het functioneren van de medewerker over de afgelopen periode (cyclus).


  1. Competentiemanagement en KPI's in een gestroomlijnd proces

Je verwerkt het competentiewoordenboek en de KPI’s per functie in Profit, zodat medewerkers en leidinggevenden hier actief op kunnen gaan sturen in de gesprekkencyclus en de nodige afspraken kunnen maken om beter te worden en de doelen te behalen. Zo zorg je ervoor dat medewerkers nog beter gevormd afgestemd op jouw organisatie. 

  1. Controle en inzage op het proces door leidinggevende en medewerker

Door op de juiste manier gebruik te maken van InSite, wordt het beoordelingsproces inzichtelijk en meetbaar. De HR-afdeling hoeft niet langer verantwoordelijk te zijn voor de informatievoorziening en de administratieve afhandeling. Managers en medewerkers kunnen eenvoudig zelf de gespreksverslagen vastleggen en inzien. Op deze manier houden zij zélf de controle op hun gesprekscyclussen! 

  1. Besparing op geld, tijd en papier

Hoewel de gesprekken plaatsvinden tussen de leidinggevende en de medewerker, blijkt dat vooral de HR-afdeling erg druk is met de administratieve afhandeling hiervan. Het uitwerken van verslagen, aanleveren van informatie over procedures en de planning van gesprekken neemt veel tijd in beslag. Stel je eens voor dat de HR-afdeling niet meer belast wordt met het uittypen, printen en vastleggen van gespreksverslagen. Met de gesprekscyclus in InSite is dit verleden tijd! Doe de dossierkast de deur uit en bespaar, naast een klein beetje ruimte, ook tijd en geld!



Stappenplan

Wat ga je doorlopen als je dit proces gaat inrichten in AFAS?

  1. Breng het proces in kaart

Hoe loopt het proces nu? Wat wil je veranderen / verbeteren? Is er een papierstroom die je kan digitaliseren of automatiseren? Kan jouw proces passen/omgevormd worden naar het proces van de gesprekkencyclus?

  1. In kaart brengen competenties in organisatie

Hoe loopt het proces nu? Wat wil je veranderen / verbeteren? Is er een papierstroom die je kan digitaliseren of automatiseren? Kan jouw proces passen/omgevormd worden naar het proces van de gesprekkencyclus?

  1. Vaststellen doelen

Zijn er organisatie of functie specifieke rollen vast te stellen in de organisatie? Wat zijn de KPI’s binnen deze functies of rollen?

  1. Beperk de uitzonderingen

Kijk goed naar je proces en wees bereid concessies te doen. Het is belangrijk het proces simpel te houden. 



Wat levert het op?

  • Jouw competentiewoordenboek en KPI's gestroomlijnd in een proces
  • Digitaal je gesprekken met medewerkers afhandelen
  • Direct inzage in de ontwikkeling van medewerkers
  • Transparantie in proces voor de betrokkenen
  • Besparing op geld, tijd en papier
  • Volledige controle in het proces

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in een optimalisatiekans en wil je meer weten? Je kunt vrijblijvend een offerte aanvraag doen voor deze optimalisatiekans!