Je administratie doen op je eigen smartphone

Met de AFAS Pocket app heb je altijd en overal toegang tot je CRM-gegevens, verlof, verzuim, uren boeken én je openstaande taken. Of je nu snel een verlofdag wil boeken of dat je je gewerkte uren wil verantwoorden op een project: met AFAS Pocket heb je het in een split second geregeld. 


AFAS Software in je broekzak


Het doen van je administratie is nog nooit zo makkelijk geweest. AFAS Pocket is volledig geïntegreerd met de software van AFAS. En dat bied je een hoop voordelen!

De mogelijkheden van AFAS Pocket

Inloggen via twee-factor

Voor de twee-factor authentificatie bieden we een gebruiksvriendelijk proces aan in combinatie met AFAS Pocket.

Taken & signalen

Krijg snel inzicht in jouw openstaande acties en handel met één druk op de knop je openstaande taken en signalen af.

CRM

Je (klant)relaties heb je altijd bij de hand. Raadpleeg het dossier voor de laatste stand van zaken of bel ze op vanuit de app.

Uren boeken

Heb je uren gemaakt bij de klant? Boek ze op het juiste project en de verantwoording is gedaan.

Declaraties

Heb je kosten gemaakt die je wilt declareren? Met een foto van de bon is je boeking zo gemaakt. Ook reiskosten declareer je eenvoudig. 

Loonstroken

Checken of je salaris wel klopt deze maand? Met de app heb je direct inzicht in je loonstroken en jaaropgaven.

Verlof

Vakantie vieren doen we allemaal. Verlofdagen boeken doe je met de pocket app. Ook het resterende saldo is in te zien.

Ziek melden

Ziek zijn is al vervelend genoeg. Je kan dit vanuit de app melden, zodat je leidinggevende op de hoogte is.

Scan de QR code met je mobiel en installeer AFAS Pocket

In slechts 4 stappen beschikbaar



Je richt AFAS Pocket per omgeving in en je bepaalt welke gebruikers AFAS Pocket mogen gebruiken.

Let op! Gebruik je AFAS Pocket alleen om in te loggen via twee-factorauthenticatie dan geldt deze inrichting niet. De gebruikers installeren alleen de app op hun telefoon. 


1.

Controleer de autorisatie

Voordat je de app download, controleer je de autorisatie. Daarnaast moet voor alle gebruikers het   
e-mailadres gevuld zijn in de autorisatietool.

Bekijk welke stappen je zet voor de autorisatie>


3.

Deblokkeer AFAS Pocket

AFAS Pocket wordt actief als je deze deblokkeert en de externe sleutel genereert. 

Bekijk hoe je dit uitvoert>



2.

Richt AFAS Pocket in

Voordat je AFAS Pocket kunt gebruiken, moet je een aantal onderdelen inrichten. Zo geef je onder andere aan van welke functionaliteiten je gebruik wilt maken.

Bekijk welke stappen je zet om AFAS pocket in te richten>


4.

Verstrek de omgevingssleutel

Communiceer de omgevingssleutel aan de gebruikers samen met onderstaande informatie.

Als medewerker AFAS Pocket gebruiken

Als medewerker gebruiken



  1. Download de app via de App Store of Google Play.



  1. Vul je zakelijke e-mailadres of je gebruikersnaam uit       Profit in. 
  • Als je AFAS Online gebruikt begint je
    gebruikersnaam met je deelnemersnummer, bijvoorbeeld: 12345.PeetersJ.
  1. Vul de omgevingssleutel in. Deze krijg je van de beheerder van Profit in je organisatie.
  2. Klik op: Aanmelden
  • Je krijgt een e-mailbericht met een eenmalige code.
    Als je geen bericht krijgt, neem je contact op met de beheerder in je organisatie. We gebruiken het e-mailadres dat in de autorisatietool geregistreerd staat.
  1.  Ga terug naar AFAS Pocket en meld je aan met de eenmalige code.
  2. Vul een pincode in waarmee je AFAS Pocket wilt beveiligen.


Veelgestelde vragen


Krijg je een melding bij het boeken van uren?

Controleer of er in Profit Windows een urensoort is aangemaakt met code '1'. Dit is een voorwaarde voor het boeken van uren via AFAS Pocket. Via Projecten / Project / Urensoort maak je een nieuwe code aan voor normale uren met code '1'. Hierna zal de app geen melding meer geven.


Naar welk e-mailadres gaat de e-mail met de activatiecode?

De e-mail met de activatiecode wordt gestuurd naar het e-mailadres dat is gekoppeld aan de gebruiker in de autorisatietool. Let op: Het kan soms even duren voordat de e-mail verstuurd is. Krijg je de mail uiteindelijk niet, dan heb je verkeerde inloggegevens ingevuld.


Mis je tabbladen in het onderhouden van AFAS Pocket?

Dan ben je niet geautoriseerd. Ga hiervoor naar het tabblad Autorisatie in de autorisatietool: Algemeen / Beheer / App Connector.


Wat te doen bij het krijgen van een melding?

Krijg je een foutmelding in de app? Ga naar de instellingen in de app en meld in het incident de Supportcode. het is niet meer nodig de melding in het logboek te bekijken. Met deze code kan support je direct verder helpen.


Een gebruiker kan niet inloggen, wat nu?

Gebruikers kunnen de app alleen gebruiken als ze een geldig contract hebben. Zonder geldig contract kan een gebruiker niet inloggen.


Kan de app ook gebruikt worden op de Windows Phone?

Wij hebben ervoor gekozen deze niet te ondersteunen.De reden hiervoor is dat het aantal gebruikers van dit platform blijft afnemen.


Krijg je de melding: Geen instellingen voor Kilometer-declaratie, Type verlof of Google Maps aanwezig?

Om de applicatie te gebruiken, moet je tenminste de instellingen voor kilometerdeclaratie en type verlof ingesteld hebben. Heb je dit niet dan kan je de externe sleutel niet genereren. Om dit in te stellen moet je naar Algemeen / Beheer / App Connector / AFAS Pocket 2 / Instellingen.


Kan de app ook gebruikt worden op de Windows Phone?

Wij hebben ervoor gekozen deze niet te ondersteunen.De reden hiervoor is dat het aantal gebruikers van dit platform blijft afnemen.

Technische informatie over AFAS Pocket


AFAS Pocket is een eigen ontwikkeling van AFAS. Het is een 'hybride app', waarbij gebruik wordt gemaakt van Cordova, AngularJS en het Ionic Framework. De app communiceert alleen met de 'AFAS Refinery REST API' die als gateway functioneert. Pine ondersteunt nauwkeurig de ontwikkeling van de app, waarbij de nadruk ligt op security van de persoonsgebonden gegevens. 


Authenticatie

Toegang tot de AFAS Profit data verkrijg je alleen via een aan te vragen authenticatietoken.
De geregistreerde gebruiker in Profit ontvangt via de e-mail deze token. De authenticatietoken wordt opgeslagen in de iOS KeyChain van de IPhone of in de KeyStore van Android toestellen. De authenticatietoken is onbeperkt geldig. Na 3 mislukte inlogpogingen verwijderen we de instellingen van het toestel en moet de gebruiker een nieuwe token aanvragen via de app. 

Bij het openen van de app controleren we of de medewerker een geldig contract heeft. Is het contract van de medewerker verlopen, dan heffen we automatisch de toegang tot de app op. Bij het blokkeren van de gebruiker in Profit wordt daarmee ook automatisch de token voor de app ongeldig.

Data opslag

We slaan geen persoonlijke data op in AFAS Pocket. Er worden tijdelijk dingen opgeslagen zoals de gebruikerstoken. Zo voorkomen we dat medewerkers iedere keer opnieuw moeten aanmelden. Sluit je de app? Dan verwijderen we alle opgehaalde data binnen de app, of na 15 minuten (cache).


Gegevens

AFAS Pocket haalt alleen gegevens op die in AFAS Profit zijn geactiveerd. Dat zijn momenteel: taken, signalen, contacten (organisaties / personen) dossieritems, verlof, verzuim, declaraties, loonstroken en nacalculatieregels (uren boeken). Over alle gegevens is de filterautorisatie, die in Profit is ingericht van toepassing. Gebruikers zien alleen gegevens waarvoor zij geautoriseerd zijn.



Verkeer

Al het dataverkeer tussen AFAS Pocket en de AFAS Refinery (Proxy) loopt via een beveiligde internetverbinding (HTTPS) met TLS 1.2. encryptie protocol (zie onderstaande afbeelding).



Vragen?

Heb je een vraag of opmerking over dit onderwerp? Stuur een incident in bij Support!