Er is geen nieuwe versie van het PCC voor Profit 2. Het PCC van Profit 1 geldt dus ook voor Profit 2. Oudere versies van het PCC kunnen niet meer gebruikt worden.
Je downloadt het PCC via InSite of Profit, of via de AFAS Klantportal. Als je zelf installaties/wijzigingen op je pc mag uitvoeren, kun je het PCC zelf bijwerken.
Als een nieuwe record is aangemaakt via de UpdateConnector, krijg je een response. Hieronder zie je een voorbeeld van een response:
{ "results": { "KnCustomK01": [
{ "SqNo": "4" },
{ "SqNo": "5" },
{ "SqNo": "6" }
] }}
Je kunt meerdere regels aanbieden in één call. Als er een regel fout gaat, wordt die regel overgeslagen. De response toont alleen de Id's van de regels die goed gegaan zijn. In het resultaat kun je niet terugvinden welke regel is fout gegaan.
Bij een PUT (wijziging in een bestaande regel) wordt geen response gestuurd.
Er wordt niet geprobeerd om gaten in de nummering op te vullen (dit is al langere tijd zo). Deze tabellen kennen een absoluut volgnummer, dus niet per contact zoals bij de KnCustomLinkCxx-tabellen. Als je regelmatig veel regels verwijdert en opnieuw toevoegt, dan zullen deze tabellen sneller het hoogste volgnummer bereiken.
De volgende optimalisaties zijn doorgevoerd:
Response bij een nieuw record
Als een nieuwe record is aangemaakt via de UpdateConnector, krijg je een response. Omdat in de KnCustomLinkCxx tabellen per contact genummerd wordt, staat ook het contactId de response. Hieronder zie je een voorbeeld van een response:
{ "results": { "KnCustomLinkC01": [
{ "CdId": "148", "SqNo": "5" },
{ "CdId": "148", "SqNo": "6" },
{ "CdId": "102", "SqNo": "21" },
{ "CdId": "102", "SqNo": "22" }
] }}
Bij een PUT (wijziging in een bestaande regel) wordt geen response gestuurd.
Je kunt meerdere regels aanbieden in één call. Als er een regel fout gaat, wordt die regel overgeslagen. De response toont alleen de Id's van de regels die goed gegaan zijn. In het resultaat kun je niet terugvinden welke regel is fout gegaan.
Het veld Organisatie vergelijken op (ViSe) heeft een extra methode om te zoeken op een eerder verleende machtiging, namelijk op Machtigings-Id (waarde 8). Je geeft het nummer dat je zoekt op in het veld Vergelijken op (Ds). Je kunt dit veld gebruiken bij het wijzigen van een machtiging via UPDATE/PUT. Als het nummer bestaat, dan kun je de volgende velden wijzigen. Dit zijn dezelfde velden die je kunt wijzigen in het eigenschappenscherm. Op een SEPA-machtiging zijn geen vrije velden mogelijk.
Let op:
De aanpassingen gelden voor alle UPDATE/PUT-aanroepen! Voorheen was het mogelijk om een veld aan te passen via de connector, terwijl dat via het scherm niet mogelijk was. Dat werkt nu niet meer. Er komt geen foutmelding; de waarde die in het veld wordt ingestuurd wordt gewoon genegeerd.
Response bij een nieuw record
Als een nieuwe SEPA-machtiging is aangemaakt via de UpdateConnector, krijg je een response met het Machtigings-Id. Hieronder zie je een voorbeeld van een response:
{ "results": { "FiSepaDirectDebit": { "Id": "256" } }}
Vanaf Profit 1 zijn de verlofpotjes (van één verloftype) zichtbaar in de Pocket App. Dit is afhankelijk van het type verlof dat je als voorkeur hebt ingesteld in de Pocket-instellingen, tabblad Algemeen.
De beheerder kan vanaf Profit 2 zelf bepalen welke verlofpotjes worden getoond, je bent dus niet meer gebonden aan een specifiek type verlof. Je bepaalt met een filter welke typen verlof en dus welke verlofpotjes getoond worden. Tijdens de overgang wordt dit filter automatisch voor je gevuld met het type verlof dat was ingesteld in het veld Voorkeur type verlof.
Na de overgang op Profit 2 kun je het filter zelf aanvullen met de typen verlof die je in Pocket wilt tonen.