Manager Servicemanagement, Geurt Kleijer, loopt al heel wat jaren rond bij AFAS-klanten. Eerst dacht hij dat de meest tevreden klanten de mooiste inrichting hadden. Inmiddels weet hij beter. Klanten zijn tevreden als ze het meeste uit de software halen. En dat lukt alleen als je het beheer goed voor elkaar hebt. Daarom zijn Succesbeheerder goud waard voor hun organisatie. En jij bepaalt zelf de wisselkoers. Dat lukt niet als je alleen op de winkel past. Je wilt concrete waarde toe te voegen met AFAS. Maar dan moet je alert zijn en verantwoordelijkheid nemen om kansen te benutten.
Niemand kan bijvoorbeeld nog om AI heen. Toch gebruikt 35 procent de aanwezige AFAS Beheerders AI nog nauwelijks. Dat is een gemiste kans. Zeker als je weet wat de AFAS AI-assistent Jonas voor jou en je collega’s kan doen. Het is niet de bedoeling dat je er zomaar mee aan de slag gaat, maar dat geldt voor alle functionaliteit. Bepaal eerst je doelen en leg ze vast in een jaarplanner. Als je de kosten en baten inzichtelijk maakt met een business case ziet iedereen – management en collega’s – waarom een optimalisatie een goed idee is.
Als je verbeterkansen wilt verzilveren, moet je wel weten waar je mee bezig bent. Besteed dus aandacht aan kennisontwikkeling. In de zaal geeft ongeveer 20 procent zichzelf nog een vijf of lager voor Profit-kennis. Geurt onderstreept dat dit echt niet nodig is. Er zijn heel veel cursussen en opleidingen. En als je het even niet weet, denkt AFAS Opleidingen graag met je mee over je eigen persoonlijk ontwikkelplan.
Tegelijkertijd is het wel belangrijk dat je niet op een eiland opereert. Ga in gesprek met afdelingen, teams en collega’s en ontdek hoe ze werken en denk mee over verbeteringen. Vanuit verbinding is het makkelijker mensen mee te nemen in veranderingen. Blijf dus communiceren en doe dat met humor. Ook hierbij hoef je het wiel niet zelf uit te vinden. Op de pagina Leren van elkaar vind je prachtige voorbeelden van grote en kleine klanten. Pak dus vooral je kans om te shinen en laat zien dat je goud waard bent voor je collega’s en organisatie. Dan zorg je ervoor dat je écht de tofste baan hebt.
- Vergeet nooit dat je goud waard bent
- Creëer meer ‘prioritijd’
- Werk altijd volgens een plan
- Blijf werken aan kennis
- Communiceer (met een knipoog)
De Productmanagers van AFAS zitten nooit stil. Ze krijgen heel veel wensen en speuren zelf ook continu naar verbeterkansen. Op AFAS Open 2025 (waar de inschrijving binnenkort voor start) praten ze je weer bij over de allernieuwste functionaliteit. Als AFAS Beheerder hoef je daar gelukkig niet op te wachten. In de huidige Profit-versie zitten nog genoeg verborgen parels. Productmanagers Nieke Dorland, Kevin Voges en Diederick Buis delen graag welke functionaliteit jij niet mag missen en ze laten zien hoe je het zelf inricht.