‘Beheerders, projectmanagers of andere klanten willen ook vaak beweging krijgen in situaties die door angst, kramp of andere belangen geregeerd worden. Ze zien de uitdagingen, en zien wie zijn gedrag moet veranderen om het op te lossen. De vraag is alleen: hoe krijg je die ander in beweging? En natuurlijk moet je je volwassen collega’s anders benaderen dan kinderen, maar de kern blijft hetzelfde: je moet helden van ze maken. En dáár gaan we het over hebben op Succestival.’
‘Als je mensen in beweging wilt krijgen, helpt het om de uitdaging leuk, positief en concreet te maken. Wij doen dat met Hero Centered Design. Dat is een gevalideerde methode waarin we storytelling en gamification gebruiken om van mensen helden te maken. Het is niet makkelijk om een held te zijn, je moet moeilijke dingen doen, maar het is het echt waard. Als mensen dát helder hebben, gaan ze de goede kant op bewegen. In iedere organisatie. Ik denk dat we heel veel mensen de tools aan kunnen reiken om hun collega’s met spelelementen in beweging te krijgen. Je hebt in elk geval een helder, meeslepend verhaal nodig – en dat is bijna overal te vinden.’
Kom dan 15 september naar Succestival! Je vindt HackShield daar met hun sessie over digitale veiligheid. Naast Tim vind je daar ook het Digital Trust Centre over veilig digitaal ondernemen, Computest over security-incidenten, én onze eigen Ignaece, Software Engineer, met een sessie over social engineering.