Webinar Onboarding

 

Dinsdag 14 januari 2020

 

Je eigen werkplek

 

Kosteloos

 

Webinar Onboarding

Voor een warm welkom van jouw nieuwe medewerkers

Een goed gestructureerd onboardingsproces speelt een steeds belangrijkere rol bij het aantrekken én het behouden van nieuwe medewerkers. Zij willen namelijk niet alles zelf uitzoeken maar ontvangen graag persoonlijke begeleiding.

Tijdens dit webinar nemen we je mee in de mogelijkheden voor een gestructureerde en geautomatiseerde onboarding in AFAS. Daarbij richten we ons niet alleen op de administratieve zaken, maar ook het integreren van het leren kennen van de bedrijfscultuur gedurende het onboardingsproces.

Programma

Let op: dit webinar heeft al plaatsgevonden. Kijk het hieronder terug!

Kijk het webinar terug

 

Meer weten? 

 

Sprekers

Evelien Mulder

Succesmanager

Evelien heeft bij AFAS al veel verschillende functies mogen vervullen en heeft daardoor op verschillende vlakken veel ervaring op mogen doen. Als consultant heeft ze bijvoorbeeld veel grote en kleinere (zorg-)organisaties begeleid en goed van binnen kunnen bekijken. Daardoor kent Evelien veel praktijkvoorbeelden van de bedrijfsvoering en heeft de software van AFAS nauwelijks meer geheimen voor haar.

Jill Kerkmans

Succesmanager

Na jaren als consultant bij klanten over de vloer te zijn geweest om de software te implementeren, gaat Jill nu als succesmanager langs klanten om te helpen de software te optimaliseren. Haar focus ligt altijd op automatiseren en de software voor je te laten werken, met als doel sneller, efficiënter en veiliger te werken.

 

 

 

Veelgestelde vragen

Vragen over dit webinar? Neem eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.

Stappenplan voor Vrije inrichting veld ‘Buddy’ 

Stap 1: Vrij veld ‘Buddy’ toevoegen 

Maak in Profit via de managementtool een vrij veld aan in de eigenschappen van de medewerker. Kies voor het type veld ‘tabel op basis van bestandskoppeling’ en kies de tabel ‘medewerker’. Plaats het veld op een tabblad en autoriseer deze.

Stap 2: Het vrije ‘Buddy’ veld beschikbaar maken in het indienstprofiel 

Dit doe je in de managementtool via ‘Profielen In-&OutSite’.  Kies vervolgens ‘Medewerker mutatie’.  
Stel de voorkeurswaarde voor het aangemaakte veld in via het tabblad context en plaats het veld op een nieuw Tabblad via het tabblad ‘tabblad’.  
Controleer vervolgens of het veld zichtbaar is geworden in het indienstprofiel via InSite.  

Stap 3: Nieuwe overzichtspagina aanmaken en autoriseren 

Maak via InSite een nieuwe overzichtspagina aan gebaseerd op het type pagina ‘medewerkers (basis)’.  
Vervolgstap is om de nieuwe pagina direct te autoriseren voor de betreffende autorisatierol. 

Stap 4: Weergave nieuwe pagina uitbreiden 

Ga vervolgens terug naar Profit en pas de weergave op de aangemaakte pagina aan via Algemeen / In&Outsite / pagina.  
Breid de weergave o.a. uit met de volgende velden:  

  • Het vrij aangemaakte veld ‘Buddy’ 
  • Afbeelding  van de buddymedewerker  
  • Functie van de buddymedewerker 
  • Afdeling van de buddymedewerker  
  • E-mailadres van de buddymedewerker.  

Alle overige velden welke al in de weergave stonden, verwijder je niet, maar zet deze op niet zichtbaar. Je hebt een aantal velden namelijk nodig in het filter.  

Stap 5: Filter toevoegen op weergave  

Vervolgens maak je het filter aan op het veld ‘mdw’ = [medewerker]  
Op deze manier wordt straks op InSite voor de ingelogde medewerker zijn of haar buddy zichtbaar.  

Stap 6: Koppel de nieuw aangemaakte pagina op InSite 

De pagina is aangemaakt, ingericht en geautoriseerd. Tot slot dien je de pagina nog te koppelen op InSite zodat deze ook zichtbaar is voor de medewerker. Een goede locatie hiervoor kan zijn de onboardingspagina. Uiteraard ben je hier vrij in.  
Het is ook mogelijk om dit proces in te richten zodat de buddy kan zien welke nieuwe medewerker hij/zij gaat begeleiden.  
De stappen die je hiervoor dient in te richten lijken veel op bovenstaande stappen, maar zijn net even anders...  
Bij de beschrijving van dit stappenplan, gaan we ervanuit dat bovenstaande stappen al zijn ingericht.  

Stap 7: Maak kopie van de aangemaakte Buddy overzichtspagina gebaseerd op ‘medewerkers (basis)’.   

Maak via InSite een nieuwe overzichtspagina aan gebaseerd op het type pagina ‘medewerkers (basis)’.  
Vervolgstap is om de nieuwe pagina direct te autoriseren voor de betreffende autorisatierol. 

Stap 8: Weergave nieuwe pagina aanpassen 

Ga vervolgens terug naar Profit en pas de weergave op de aangemaakte pagina aan via Algemeen / In&Outsite / pagina.  
Maak de volgende velden van de medewerker weer zichtbaar:  

  • Medewerker  
  • Medewerker Naam 
  • Functie  
  • Afdeling  
  • E-mailadres 

Zet nu alle velden m.b.t. de buddy op niet zichtbaar.  

Stap 9: Filter toevoegen op weergave  

Vervolgens maak je het filter aan op het veld ‘buddy’ = [medewerker]  
Op deze manier wordt straks op InSite voor de ingelogde buddy zijn of haar buddy zichtbaar. 

Stap 10: Koppel de nieuw aangemaakte pagina op InSite

 De pagina is aangemaakt, ingericht en geautoriseerd. Tot slot dien je de pagina nog te koppelen op InSite zodat deze ook zichtbaar is voor de medewerker. Een goede locatie hiervoor kan zijn de buddy portal. Uiteraard ben je hier vrij in. 

Bekijk eerder uitgezonden webinars en toekomstige webinars