Op deze pagina lees je wat we van je verwachten in deze fase. Wanneer je de beschreven informatie aanlevert via jouw onboarding, gaan wij voor jou aan de slag. Heb je een vraag? Deze kan je stellen via een reactie in jouw onboarding.
In deze fase ga je alle informatie aanleveren die we nodig hebben om de basisinrichting uit te voeren. De volgende punten komen aan bod:
Via SIMPLR vind je alle informatie terug met betrekking tot jouw implementatie. Daarnaast gebruiken we dit platform om de voortgang samen op te volgen aan de hand van de projectactiviteiten. Elke projectactiviteit staat voor een bepaald percentage van de totale implementatie. Wanneer we een stap hebben afgewerkt, geven we dat aan in de projectactiviteiten.
Bij de start heeft alleen jullie eigen admin-gebruiker het recht om de omgeving te openen. Om te kunnen starten moet je de verantwoordelijke AFAS-medewerker zelf toegang geven tot de omgeving.
Actiepunten:
De stappen om dit uit te voeren en de gebruikerscode van de AFAS-medewerker, ontvang je via jouw onboarding.
Naast de admin-gebruiker en de verantwoordelijke AFAS-medewerker, voegen we ook de overige gebruikers toe die meewerken aan de implementatie.
Actiepunten:
In jullie omgeving kunnen jullie meerdere werkgevers en hun medewerkers beheren. In deze stap voegen we de bedrijfsgegevens toe.
Actiepunten:
Om jullie organisatiestructuur in Profit te zetten, hebben we een overzicht van de verschillende organisatorische eenheden (OE's) nodig. Dit zijn de afdelingen van jullie organisatie. Meer informatie en tips om dit goed aan te leveren, lees je via AFAS SIMPLR.
Actiepunten:
Een functie geeft de verantwoordelijkheden, verplichtingen en bevoegdheden van een medewerker weer. We gebruiken deze functies ook om autorisaties op toe te passen.
Mogelijk kan jouw contactpersoon bij het sociaal secretariaat jou deze lijst aanleveren.
Actiepunten:
Een lijst van de medewerkers en hun functies kan je in een importsjabloon aanleveren.
Actiepunten:
*Deze stap is alleen van toepassing als je geen koppeling met een sociaal secretariaat in de software gaat opzetten. Als je wel een koppeling gaat opzetten, komt dit in fase 2 aan bod.
We zetten al een stukje van de software klaar in jullie eigen huisstijl.
Actiepunten:
*AFAS werkt met geselecteerde Google fonts. We ondersteunen niet alle lettertypes.
Voor de integratie van Profit met Microsoft Office heb je het Profit Communication Center (PCC) nodig.
Actiepunten:
Je moet niets aanleveren via jouw onboarding. Zorg ervoor dat je voorbereid bent op de installatie van de PCC-tool.
Je hebt de Citrix Receiver nodig om goed met AFAS Online te kunnen werken.
Actiepunten:
Je moet niets aanleveren via jouw onboarding. Zorg er voor dat alle gebruikers die met Profit gaan werken een Citrix Receiver hebben. Voor medewerkers die uitsluitend toegang krijgen tot InSite, is dit niet van toepassing.
Klik hier om naar de installatiepagina te gaan op het AFAS Help Center.
Benieuwd naar de volgende fase? Klik hier om naar fase 2 te gaan.