Onboarding Fase 2


Op deze pagina lees je wat we van jou verwachten in deze fase. Wanneer je de beschreven informatie aanlevert via jouw onboarding, gaan wij voor jou aan de slag. Heb je een vraag? Deze kan je stellen via een reactie in jouw onboarding.

Klik hier om naar jouw onboarding te gaan.


Wat ga je doen in fase 2?

In deze fase ga je informatie aanleveren om de basis van de koppeling met het sociaal secretariaat op te zetten. De volgende punten komen aan bod:

  • Contactpersoon sociaal secretariaat
  • Bedrijfsstructuur
  • Verloningsmomenten
  • Urensoorten
  • Roosters
  • Kostenplaatsen
  • Wagenpark
  • Signaletiek

Contactpersoon sociaal secretariaat

Wij vragen jouw contactpersoon bij het sociaal secretariaat om bepaalde gegevens zelf aan te leveren. Om dat via jouw onboarding te doen, heeft deze persoon toegang nodig tot de Klantportal.

Actiepunten:

  • Voeg jouw contactpersoon bij het sociaal secretariaat toe als medewerker op de Klantportal. 


Instructies voor aanleveren

De beheerder van de klantportal kan contactpersonen aanmaken op de Klantportal. Meer informatie over hoe je dit doet lees je in het AFAS Help Center.


Bedrijfsstructuur

Deze stap is voor de contactpersoon van het sociaal secretariaat.
Uit de bedrijfsstructuur halen wij veel nuttige informatie zoals welke arbeidsvoorwaarden we moeten aanmaken en of we extra informatie moeten toevoegen in Profit.

Actiepunten:

  • Het importsjabloon aanvullen en aanleveren.


Instructies voor aanleveren

  • Download het importsjabloon en vul dit aan volgens het voorbeeld

Importbestand voor Acerta


Importbestand voor Group S


Importbestand voor SD Worx



Verloningsmomenten

Het is mogelijk dat er voor arbeiders en bedienden verschillende verloningsmomenten zijn.

Actiepunten:

  • Geef aan welke verloningsmomenten er zijn.
  • Geef aan welke verloningsgroepen er zijn.
  • Geef aan welke momenten voor welke groepen van toepassing zijn.


Instructies voor aanleveren

Voeg deze informatie toe via een reactie in jouw onboarding.



Urensoort

Deze stap is voor de contactpersoon van het sociaal secretariaat.

Om tijdens de implementatie de roosters vlot te kunnen aanmaken, zetten we tijdens onboarding de urensoorten al klaar die voorkomen in de kalenders van de medewerkers.

Actiepunten:

  • Het importsjabloon aanleveren en aanvullen.


Instructies voor aanleveren

  • Download het importsjabloon en vul dit aan volgens het voorbeeld.



Roosters

Om de roosters in Profit te zetten, moeten we weten welke verschillende roosters er voorkomen in jullie organisatie. Wij herleiden dat tot twee soorten:

  • Standaardroosters voor voltijdse en vaste deeltijdse medewerkers
  • Werkroosters voor medewerkers met thematisch verlof en meer-wekelijkse roosters

Actiepunten:

Lever ons een overzicht aan van de verschillende roosters en, indien van toepassing, bij welke specifieke groep medewerkers deze roosters voorkomen.


Instructies voor aanleveren

  • Voeg deze informatie toe via een reactie in jouw onboarding met een word- of exceldocument in bijlage.


Kostenplaatsen (en kostendragers)

Via het importsjabloon kun je ons de kostenplaatsen en kostendragers aanleveren die jullie gebruiken. 

Het is mogelijk dat medewerkers procentueel verdeeld worden over verschillende kostenplaatsen. 

Actiepunten:

  • Geef aan of er een procentuele verdeling bestaat.
  • Het importsjabloon kostenplaats aanvullen en aanleveren.
  • Het importbestand voor kostendragers aanvullen en aanleveren (alleen voor Group S).


Instructies voor aanleveren

  • Download het importsjabloon en vul dit aan volgens het voorbeeld.

Kostenplaatsen


Kostendragers (Group S)



Wagenpark

Om het wagenpark in Profit te zetten, hebben we zowel de informatie nodig van de leasemaatschappijen waar jullie mee werken, als de informatie van de auto's zelf.
Indien een wagen eigendom is van jullie organisatie zelf, geef de werkgever dan op als 'leasemaatschappij'.

Actiepunten:

  • Het importsjabloon aanvullen en aanleveren.


Instructies voor aanleveren

  • Download het importsjabloon en vul dit aan volgens het voorbeeld.



Signaletiek

Deze stap is voor de contactpersoon van het sociaal secretariaat.

Actiepunten:

  • Voor Acerta: de aftap van de WKA.
  • Voor Group S en SD Worx: de export van de signaletiekgegevens.


Instructies voor aanleveren

Stuur ons de export zoals je gewend bent deze aan te leveren. Wij converteren deze naar het bestand dat we in Profit importeren.